اللهم عجل لولیک الفرج
 
روی خط بیداری اسلامی در عصر آخرالزمان

  

دوباره جمعه آمد..
لحظه شماری میکنم برای حس کردن ِ غروب غمگین جمعه ای دیگر..
غروب غمگین جمعه و احساس غربت ِ جمعه ها را دوست دارم
چشم انتظار ِ مهربان ترین یار بودن چه لذتی دارد خدیا
انتظاری شیرین برای دیدن نور ِ بی پایان یــــــــــــــار...
عجل علی ظهـــــــورک یا مهـــــــــــدی-عج

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/٢٧ توسط فرزانه حبوطی

 

خدایا..
تمام ِ جسم و تمام ِ هستی مرا بگیر..
کاری کن تکه تکه شوم
کاری کن ذره ذره نابود شوم
فقط یک چیز به من بده
فقط خودت را..!
فقط خدا را..


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/٢٧ توسط فرزانه حبوطی

   عید ولایت  

آمد غدیر و شد همه جا بانگ یا علی

سر زد ندای وحی که باشد مولا علی 

آغاز شد ولایت و تابید نور حق

پر زد همای رحمت و رویید نور حق

او جانشین سنت و بر دین مصطفی

او شهسوار عشق و جوانمرد و مرتضی 

بر اشک بی کسان ، دل حیدر کشد چو آه

باشد نوای دل که «علی ولی الله»

او شد  امام و رهبر و آقای مسلِمان

یاری کند دلی که شود عشق حق در آن

عید است بر امامت و گویم علی علی

کامل شوم به نامش و جویم علی علی

شعر : فرزانه حبوطی

 

« لینک موضوعی مطالب مرتبط با جشنواره آخـــــــــــرین اُمــــــــــــــید »


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/٢۳ توسط فرزانه حبوطی

  سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و مولا علی(ع) زهــــــــــــرایی تر شدمـــ 

پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند: چه چیز برای زن بهتر است حضرت فاطمه(س) فرمود: این که مردی را نبیند و مردی او را نبیند. پیامبر(ص) حضرت فاطمه را به خود چسبانید و فرمود ذریه ای که برخی از نسل برخی دیگراند (یعنی همه در فضائل و کمالات یکدست و به مانند یکدیگرند) (بحار، 43/84)

... مدتهای زیادی بود، مدتها که نه، سالهای زیادی بود، آرزو داشتم چادر به سر کنم. نه اینکه حجابم ناقص بوده باشد نه! همیشه حجابم را رعایت کرده ام ولی چادر بهترین نوع حجاب است. این را من نمی گویم :

«نه اینکه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من میگویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه ی ملی ماست؛ هیچ اشکالی هم ندارد؛ هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعا بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن میتواند چادر باشد و - همانطور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است.» [1]

این را امام و رهبرم «امام خامنه ای حفظه الله» گفته است واین سخنان گوهربار را احادیث و روایاتی که ازمادرم فاطمه زهرا(س) و تمامی ائمه معصومین به یادگار مانده است تصدیق میکند.

سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) خیلی دلم می خواست عملی انجام دهم که زهرایی تر شوم، خیلی دلم میخواست عملی انجام دهم که علوی تر شوم، خیلی دلم میخواست که زینبی تر شوم. با خودم فکر کردم چرا آرزوی چندین و چند ساله ام را فقط در حد آرزو نگه داشته ام؟ نذر داشتم زمانی که پروردگار شفایم دهد، چادر به سر کنم. نذر داشتم زمانی که شفای جسم و بیماریم حاصل شود دین و دیانتم را محکم تر بچسبم تا طوفان های دنیوی غرقم نکنند.

سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و مولایم امیرالمومنین(ع) به خود گفتم : چرا نذرم را این روز اداء نکنم؟ چرا به اُمید شفای جسم، شفای روحم را به تاخیر بیاندازم؟ چرا روح را فدای جسم کنم؟ مگر من شفاء نیافته ام؟ من که شفاء یافته ام از نور توسل به ائمه معصومین! من که شفاء یافته ام از نور رحمت الهی که هر روز و هر لحظه بر قلبم می تابد!

آن روز عزیز گفتم : خدایا مرا ببخش که چشمانم نمی بیند شفا دادن هایت را.

آن روز مقدس و مبارک گفتم : «یا زهرا(س) ببخش مرا که خودم را زهرایی میدانم ولیکن آنطور که باید - کامل و جامع - رهرو شما نشده ام. یا فاطمه(س) ببخش مرا که چادر به سر کردن را به تاخیر انداخته ام تا شفا یافتن جسمم! جسمی که فانی ست! جسمی که به زیر خاک خواهد رفت! چه توفیری میکند که سالم باشد یا ناقص؟! آنچه جاویدان و ماندنی ست روح است و بصیرت و اعتقادم. یا زهرا(س) ببخش مرا که زهرایی تر نشده ام..»

آن روز مقدس یا زهرا(س) گفتم، و به پیروی از مادرم زهرا(س) ... من هم یا علی گفتم و آغاز کردم! آغاز کردن نشانۀ مقدس و پاک ِ زن مسلمان ِ واقعی بودن را! تا به خودم اثبات کنم : ای دختر مسلمان ایران زمین، زهرایی شدنت فقط به زبان نباشد پس عملت را چه شده است؟! نشانۀ مقدس و حجاب «چادر» را به سر کردم و یا زهرا گفتم تا شفا دهد روحم را.. تا شفا دهد روانم را.. تا شفا دهد اراده ام را.. تا شفا دهد زبانم را.. و بالاخره شفا دهد دلم را..

حال هر روز تمرین میکنم..

هر روز تمرین میکنم زهرایی تر شوم..

هر روز تمرین میکنم دلم شفا یاید ..

حال هر روز تمرین میکنم دل شفا یافته ام لحظه ای از یاد صاحبش «پروردگار» غافل نشود..

یا مهــــــــــــــدیـــــــ فاطمـــــــــــهـ (عجـــــ) دعایـــــــــــم کنـــــــــید مـــــــــــولا

یا مهـــــــــــدی(عج) ادرکنــــــــــــــــــی

نوشته : خـــــــــودم..

پست های مرتبط :  من چه کرده ام با خود؟

[1] بیانات امام خامنه ای(حفظه الله) در دیدار اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از زنان پزشک متخصص و مسوولان اولین کنگره حجاب اسلامی،به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) 4/10/1370


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/٢٠ توسط فرزانه حبوطی

  سیاست اصولی دشمن برای مبارزه  

به یقین، شیوه های مبارزه دشمنان سیاسی با دشمنان ایمانی از هم متمایز می باشد، هر چند هر دو هدف واحدی را دارند و آن به اسارت کشیدن انسان است و پر واضح است که باید شیوه های تدافعی هم در مورد این دو دسته با هم فرق داشته باشد. شیوه های مبارزه دشمنان ایمانی در بحث مربوط به شیطان، بعضی از همسران و فرزندان مطرح شد.

اما در خصوص دشمنان سیاسی گفتنی است که شیوه هایی که دشمنان اسلام برای مبارزه با رهبر حکومت اسلامی که از قدرت نفوذ و تاثیر در جبهه سیاسی و اجتماعی برخوردار است به کار می برند، از منظر قرآن عبارت است از:

الف) شکستن قداست رهبری با استفاده از حربه تهمت و افتراء که در سوره مومن/ ۲۶ به این مطلب اشاره شده است.
ب) ایجاد تردید و ابهام در بین مردم نسبت به حقانیت رهبری (اعراف/ ۷۵، رعد/ ۴۳، فرقان/ ۸-۷، تغابن/۶٫)
ج) تحقیر و استهزای رهبری (هود/ ۳۸، انبیاء/ ۳۶، حجر/ ۱۱، زخرف/ ۵۲٫)
د) تهدید رهبری که انواع مختلف آن در قرآن بیان شده است (آل عمران/ ۲۱، انفال/ ۳۰، اعراف/ ۸۸، ابراهیم/ ۱۳، شعراء/ ۲۹و۱۶، قصص/ ۲۰٫)

دشمن برای گمراه کردن پیروان حق و تضعیف و تحریف مبانی مکتب اسلام، به راهکارهای گوناگونی ممکن است روی بیاورد که عبارت اند از:

الف) تلاش برای گمراه کردن از طریق صرف هزینه های کلان (انفال/ ۳۰)
ب) اشاعه فساد، نشر اکاذیب و پخش شایعات (لقمان/ ۶، انعام/ ۱۴۴)
ج) اختلاف افکنی و تفرقه انگیزی (قصص/ ۴)
د) محاصره اقتصادی (منافقون/ ۷)
ه) تمسخر و دست انداختن (بقره/ ۱۴ و ۲۱۲، مطففین/ ۲۹ – ۳۲)
و) تهمت های ناروا و اعزام عوامل نفوذی (توبه/ ۴۷)
ز) ترویج فرهنگ استعماری، تضعیف روحیه مسلمانان و تبلیغات سوء (نساء/ ۸۳، ممتحنه/1)

برخورد دشمن با دین و مذهب و مبانی مکتب نیز دارای شکل ثابتی نمی باشد. دشمن همواره در طول تاریخ حسابگرانه وارد عمل شده و در شرایطی که مذهب در رگ و پوست مردم ریشه دوانده است، دشمن برای ضربه زدن، خود را مزین به لباس مذهب می کند و اتهامات و برچسب های گوناگون را به رهبر، مکتب و امت اسلامی بیان می دارد. البته این شیوه ها خود نشان دهنده ضعف و زبونی دشمنان امت اسلامی است چون نمی توانند در قداست و عظمت اسلام و مسلمانان عیب و نقصی پیدا کند، به این شیوه ها متوسل می شوند.

  سیاست اصولی مبارزه با دشمن 

به طور کلی، سه اصل مهم در برخورد با دشمن وجود دارد:

اصل اول - ابتدا دشمن شناسی است و آن چه بعد از شناخت دشمن در دفاع هوشمندانه نقش مهم و اساسی را ایفا می کند، شناخت راههای تدافعی آن می باشد که باید برای آموختن این شیوه ها به «قرآن و عترت» روی آورد که در تاریکی ها، «نورالمبین» و در تنش های اجتماعی «حبل المتین» ودر طوفان های سهمگین حوادث «عروه الوثقی» می باشند و البته عترت پیامبر است که مفسر و مبین قرآن می باشد.

اصل دوم - طبق آیه ۶۰ از سوره انفال، هوشیاری و کسب اقتدار، مجهز شدن به مدرن ترین سلاح ها و آمادگی کامل در مقابل دشمن است.

اصل سوم - در برخورد با دشمن، ممنوعیت دوستی با دشمن است که بسیاری از آیات قرآن به آن اشاره کرده است:

احتیاط در برخورد با دشمن (بقره/ ۱۲۰، آل عمران/ ۶۹)
عدم طرح دوستی با دشمن (نساء/ ۸۹ و ۱۴۴، مائده/ ۸۲، ممتحنه/ ۴-۱)
ایمن ندانستن خود از وسوسه دشمنان (نساء/ ۴۵-۴۴)
عدم اعتماد در گفتن راز به دشمنان (آل عمران/ ۱۱۸ – ۱۲۰، منافقون/ ۱۴)
سازش ناپذیری در برابر دشمنان (آل عمران/ ۱۴۶، هود/ ۱۱۳)
و پرهیز از دوستی با یهود و نصاری (مائده/ ۵۲-۵۱)

همگی از جمله هشدارهایی است که قرآن کریم اعلان فرموده است.

خداوند علاوه بر هشدارهای فوق یک راهکار اصلی و اساسی به مسلمانان توصیه می کند و آن آراسته شدن به لباس صبر و تقوی است که آیه ۱۲۰ سوره آل عمران به آن پرداخته است: …«ان تصبروا وتتقوا لا یضرکم کیدهم شیا…» نقطه پیوند صبر و تقوی و مصونیت از نیرنگ های دشمنان در این است که اولا این دو (صبر و تقوی) سبب: نیرومندی در کارها (آل عمران/ ۱۸۶)، زدودن ترس و اندوه از دل ها (احقاف/ ۱۳) و نیز نزول امدادهای غیبی از جانب خدا برای صاحبان این دو فضیلت است. در این صورت است که تیرهای توطئه دشمنان به هدف اصابت نمی کند و نقشه های آنان ناکام می ماند.

از سلسله موضوعات حلقه وصال (جشنواره آخرین اُمید)

« لینک موضوعی مطالب مرتبط با حلــــــــــقۀ وصـــــــــــــــال»

پست های مرتبط :
جایگاه دشمن شناسی در قرآن و جامعه مهدوی
سیاست اصولی دشمن برای مبارزه + سیاست اصولی مبارزه با دشمن
بشارت کتب آسمانی دیگر به دولت الهی آخرالزمان

بشارت قرآن به دولت الهی آخرالزمان
آخر الزمان در قرآن
امام زمان(عج) و آیات قرآن مجید
مستضعفان وارثان زمین
تفاوت مومن و منافق
« یاران خاص مهدی هنگام ظهور »

گوشه ای از عقاید و افکار فرقه ضاله بهائیت

تاریخچه فرقه ضاله بهائیت - قسمت اول

تاریخچه فرقه ضاله بهائیت - قسمت دوم


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٩ توسط فرزانه حبوطی

  دعــــــــــــــائی عجیب 

آخوند ملا محمد باقر مجلسی به خط خود نوشته است :

بنده ی خطاکار محمد باقر مجلسی فرزند محمد تقی، شبی از شب های جمعه درباره دعاها مطالعه می کردم. دعائی نظرم را جلب کرد که الفاظ آن کم بود ولی معنای زیادی داشت، این دعا را درهمان شب خواندم، شب جمعه ی دیگر خواستم همان دعا را بخوانم ناگهان صدائی از طرف سقف خانه شنیدم که گفت: ای فاضل! هنوز کرام الکاتبین از نوشتن ثواب این دعا که درشب جمعه ی سابق خواندی فارغ نشده اند که تودوباره می خواهی آن را بخوانی!

و دعا این است.

«بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله من اول الدنیا الی فنائها ومن الاخره الی بقائها

الحمدلله علی کل نعمه واستغفرالله من کل ذنب واتوب الیه وهو ارحم الراحمین»

{مردان علم در میدان عمل ص 353 به نقل از قصص الانبیاء صفحه 208 }

منبع : کلـــــــــبۀ راز


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٩ توسط فرزانه حبوطی

 جایگاه دشمن شناسی در قرآن و جامعه مهدوی

جایگاه شناخت دشمن در قرآن

شناخت دشمن نقش مهم و اساسی در رویارویی انسان با دشمنان دارد، چرا که، اگر توان انسان در رویارویی بسیار باشد ولی اطلاعات کافی را در دست نداشته باشد شکست خواهد خورد، هر موجود زنده ای دشمن دارد و به میزان گستردگی وجود خود با دشمن بیشتری رو به رو است.

نظر به این که قرآن هم جامعیت دارد و هم جاودانگی، در می یابیم که هیچ موضوع مهمی در راستای هدایت انسان نیست که در قرآن از آن صحبت نشده باشد. به طوری که بیش از 1500 آیه از آیات قرآن پیرامون دشمن شناسی است. این آیات، انواع دشمنان مومنان و نظام اسلامی، ابزار و شیوه های دشمن و راه های مقابله با آنان را به مسلمانان می آموزد.

واژه های کلیدی مرتبط با شناخت دشمن در قرآن

الف- عدو: در قاموس قرآن «عدو» به معنای دشمن است; آن هم دشمنی که هم در دل با انسان عداوت دارد و هم در ظاهر مطابق آن رفتار می کنند. به طور کلی، دو نوع دشمن وجود دارد: یکی آن که یک شخص به فرد دیگر عداوت دارد همراه با انگیزه عداوت و دشمنی.

دیگری این که فرد با قصد و انگیزه عداوت نباشد بلکه دارای حالتی است که فرد مقابل از آن متاذی می شود.

ب- مکر: به معنی خدعه و نیرنگ است

مکر در اصل تدبیر مخفی است که مکر شده را نسبت به آنچه که گمان نمی کرد می کشاند و غالبا در تدبیر سوء و ناپسند به کار می رود.»

ج- کید: به مفهوم حیله و نیرنگ، فریب دادن و کوشش کردن است. از این جهت، به جنگ «کید» گفته می شود.

د- خدع: به معنی فریب دادن و قصد بدی نسبت به دیگران داشتن است به گونه ای که از دید طرف مقابل پنهان باشد.

هـ نفاق: به مفهوم مخفی کردن، کفر و تظاهر به ایمان است. منافق کسی است که با روش مرموز در جامعه نفوذ کند و از طریق دیگر فرار کند. علاوه بر واژه های فوق «کفر، ضلل، صد و بطانه» هم به بحث دشمن و شناخت دشمن در قرآن مرتبط می باشد، همه این واژه ها بیش از هزار بار در قرآن مطرح شده است که هر کدام از این واژه ها و مشتقات آن ها به نوعی به شناخت دشمن مرتبط است و از طریق این واژه ها، راه برای شناسایی دشمن هموارتر می گردد.

قرآن کریم چهار گروه از دشمنان را نام برده است:

1- دشمن ایمانی (شیطان و بعضی از همسران و فرزندان)

شیطان از ماده «شطن» به معنای فاصله گیرنده و دور شونده است، در لغت به هر موجود منحرف کننده، سرکش و اختلاف گر گفته می شود. شیطان با نام های ابلیس و خناس هم در قرآن مطرح شده است.

خصوصیات شیطان یا مهارت های او در به اسارت کشیدن انسان عبارتند از:

زینت بخشی اعمال در نظر انسان (انفال/ ۴۸، نحل/ ۶۳;) القای وسوسه (انعام/ ۱۲۱، اعراف/ ۲۰ – ۲۱، طه/ ۱۲۰;) تباه کردن و گسستن پیوندها (اسراء/ ۵۳;) راندن از پشت و زمامگیری از رو به رو (مجادله/ ۱۹;) دستور دادن به منکرها (حشر/۱۶، نور/ ۲۱٫)
اما در برابر مهارت های شیطان، انسان به یکسری سیاست های اصولی برای مبارزه با شیطان نیاز دارد:

گام اول کاوش و بازنگری در حوزه جان است برای شناخت بیماری ها در بعد رفتاری و شناخت کاستی ها و ضعف ها در بعد اندیشه،

گام دوم، درمان بیماری ها و تصحیح اندیشه ها و ارزیابی باورها و در نهایت پیش گیری از آسیب دیدن و تلاش در بالندگی و عروج روح می باشد. طبق آیات صریح قرآن انسان ابتدا باید نگهبان جان خویش باشد تا از شر دشمن ایمانی در امان باشد.

گام سوم در مرحله بعد باید واکنش مناسب در مقابل هر نوع وسوسه دشمن داشته باشد سپس استعاذه و استغفار را در درگاه خداوند ترک نکند.

گام چهارم در مرحله آخر پایداری و برخورد خصمانه با این نوع دشمن داشته باشد.

اما دشمن ایمانی در شیطان خلاصه نمی شود آیاتی از قرآن مجید بعضی از همسران و فرزندان را «عدو» معرفی کرده است.

اما چرا بعضی از آن ها؟!

مرحوم طبرسی (رحمه الله) در این باره بیان می دارند: «برخی از همسران و فرزندان آرزوی مرگ انسان را دارند تا ثروت او را به ارث برند و مسلما هیچ دشمنی برای انسان بدتر از آن نیست که آرزوی مرگ را برای انسان داشته باشد، برخی هم پدر و همسر را به خاطر سودجویی وسوسه می کنند تا دست به گناه و ستم زند و مقررات خدا را در جهت هواهای خود پایمال کند.»

هم چنین علامه طباطبایی (رحمه الله) در این زمینه بیان کرده اند که «بعضی از زنانی که با همسران مومن خود دشمنی می ورزند بدان علت است که شوهرانشان ایمان دارند و عداوت به خاطر ایمان آن هاست، می خواهند شوهران خود را از اصل ایمان و یا از اعمال صالحه ای که مقتضای ایمان است منحرف کنند و شوهران زیر بار نمی روند، قهرا زنان با آنها دشمنی می کنند چون دوست می دارند شوهران به جای علاقه مندی به راه خدا و پیشرفت دین به اولاد و همسران خود علاقه مند باشند و برای تامین آسایش آنان به دزدی و غصب مال مردم دست بزنند.

3و2-  دشمن خارجی – سیاسی (یهود، مشرک و کافر)

برخی یهودیان به نام های عبرانیان و اسرائیلی ها هم خوانده شده اند، در قرآن بیش از همه اقوام دیگر از بنی اسرائیل سخن گفته شده است و آن به علت شدت عناد و جهودشان نسبت به حق است، خداوند برای روشن و تبیین نمودن ابعاد دشمنی آنها با حق در آیات بسیاری از نعمت های مختلف الهی بر آن ها سخن گفته و سپس موضع آنها را در برابر این نعمت ها بیان کرده است که چگونه ناسپاس و بهانه جو هستند.

از مشرکان نیز در آیه ۸۲ سوره مائده به عنوان دشمن ترین دشمنان معرفی شده اند; چنان که کفار هم طبق آیات صریح قرآن کریم هرگز خیرخواه اهل حق نیستند (بقره/ ۱۰۵)، در راه خدا موانعی را برای باز ماندن مسلمانان از این راه ایجاد می کنند (انفال/ ۳۶)، سعی و تلاش می کنند که اهل حق را به کفر برگردانند (نساء/ ۸۹)، خیلی علاقه مند به غفلت مسلمانان می باشند (نساء/ ۱۰۲) و نهایت سعی و تلاش خود را برای نابودی حق دارند. طبق آیه ۵۶ از سوره کهف، به طور کلی در سه آیه از قرآن کریم کافران به عنوان دشمن نام برده شده اند: نساء/ ۱۰۱، ممتحنه/۱ و صف. /۱۴

4- دشمن داخلی – سیاسی (منافق)

منافق، کسی است که ظاهر و باطن او یکی نباشد و به اصطلاح «دورو» باشد. منافق اختصاص به اسلام ندارد بلکه آن دسته افراد دور از منطق و استدلال هستند که برای اغراض شخصی خود تا آن جا که شرایط اجازه می دهد کارشکنی می کنند ولی به دوستی تظاهر می نمایند.

خطر قشر «منافقین» برای اسلام و مسلمانان تا آن جاست که پیامبر (صلی الله علیه وآله) در مورد نقشه های خائنانه آنها می فرماید: «من بر امتم نه از مومنان بیمناکم و نه از مشرکان; » چرا که مومن ایمانش مانع ضرر او است، و خداوند مشرک را به جهت شرکش رسوا می کند، «ولی من از منافق بر شما می ترسم.

ادامه دارد...

منبع : ما با ولایت زنده ایم


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٩ توسط فرزانه حبوطی

  

« بشارت کتب آسمانی دیگر به دولت الهی آخرالزمان »  

1- در تورات وکتب دینی بنی اسرائیل (مزامیر داود و ....)

2- در اناجیل (متی ، لوقا، مرقس ، یوحنا و .....)

3- در کتب زرتشت (زند ، جاماسب نامه و .....)

4- در کتب هندوها (وشن جوک ، ددانگ و .....)

جهت مطالعه متن کامل به ادامه مطلب رجوع شود



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٩ توسط فرزانه حبوطی

  خدایا کمک کن خدایی شوم 

  خدایا در این روز دلم را خدایی بکن 

  دل و احساس و جان را کبریایی بکن 

  خدایا در این روز بر ما رحمت نما 

  الهی العفو هایمان را اِجابت نما 

  خدایا دلم را چو اسماعیل ، الهی نما 

  گذشتم را چو ابراهیم ، خُدایی نما 

  خدایا دلم را در مسیر حق ، راهی بده 

  به چشمم به گوشم ز ِ عشق ، آهی بده 

  خدایا کمک کن تا فقط بر تو عاشق شوم 

  کمک کن خدایی شوم ، بر مسیر تو لایق شوم 

  خدایا بال پروازم را در این ره ، رهنما 

  دلم را حسینی کن ، با حسین (ع) ، همره نما 

  خدایا در مسیر ولایت ، جانم را فدایی بکن 

  زبانم را ، قلم را ، دلم را ، خُدایی بکن 

شعر : فرزانه حبوطی

 بر تمامی مسلمین جهان به ویژه بر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه (عج) تبریک و تهنیت

و التماس دعا برای ظهور منتــــــــقم خون سید الشهدا(ع)


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٥ توسط فرزانه حبوطی

 

 

  دعـــــــــــای عـــــــــــرفه  


پخش دعای عرفه :

شبکه یک سیما ساعت 14:45

شبکه سه سیما ساعت 15:30

 متن به همراه ترجمه دعای عرفه 

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٥ توسط فرزانه حبوطی

یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

یا حافِظَ کُلِّ غَریبٍ

یا موُنِسَ کُلِّ وَحیدٍ

یا قُوَّةَ کُلِّ ضَعیفٍ

یا ناصِرَ کُلِّ مَظْلوُمٍ

یا رازِقَ کُلِّ مَحْروُمٍ

یا موُنِسَ کُلِّ مُسْتَوْحِشٍ

یا صاحِبَ کُلِّ مُسافِرٍ

یا عِمادَ کُلِّ حاضِرٍ

یا غافِرَ کُلِّ ذَنْبٍ وَخَطَّیئَةٍ

یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ

یا صَریخَ الْمُسْتَصْرِخینَ

یا کاشِفَ کَرْبِ الْمَکْرُوبینَ

یا فارِجَ هَمِّ الْمَهْمُوُمینَ

یا بَدیعَ السَّمواتِ وَالاْرَضینَ

یا مُنْتَهى غایَةِ الطّالِبینَ

یا مُجیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرّینَ

یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

یا رَبَّ الْعالَمینَ

.....

وَاغْفِرْ لِىَ الذُّنوُبَ الَّتى لا یَغْفِرُها غَیْرُکَ

یا اَللّهُ ... یا اَللّهُ ... یا اَللّهُ

گریه  دعای کامل و اعمال شب عرفه   گریه


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٥ توسط فرزانه حبوطی

  چـهـل و پـنـج هـزار حـسـنـه و چـهـل و پـنـج هـزار سـیـئه

مـُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی نَجْرَانَ عَنْ عَبْدِ الْعَزِیزِ الْعَبْدِیِّ عَنْ عُمَرَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَنْ قَالَ فِی کُلِّ یَوْمٍ عَشْرَ مَرَّاتٍ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً أَحَداً صَمَداً لَمْ یـَتَّخـِذْ صـَاحـِبـَةً وَ لَا وَلَداً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ خَمْسَةً وَ أَرْبَعِینَ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ خَمْسَةً وَ أَرْبـَعـِیـنَ أَلْفَ سـَیِّئَةٍ وَ رَفـَعَ لَهُ خَمْسَةً وَ أَرْبَعِینَ أَلْفَ دَرَجَةٍ وَ فِی رِوَایَةٍ أُخْرَى وَ کُنَّ لَهُ حِرْزاً فِی یَوْمِهِ مِنَ السُّلْطَانِ وَ الشَّیْطَانِ وَ لَمْ تُحِطْ بِهِ کَبِیرَةٌ مِنَ الذُّنُوبِ

حضرت صادق (ع) فرمود: هر که هر روز ده بار بگوید: [اشهد و ان لا اله الا وحده لا شـریـک له الهـا واحـدا اءحـدا صـمـدا لم یـتـخـذ صـاحـبـة و لا ولدا] خـداونـد بـراى او چـهـل و پـنـج هـزار حـسـنـه بـنـویـسـد، و چـهـل و پـنـج هـزار سـیـئه از او مـحـو کـنـد و چهل و پنج هزار درجه براى او بالا برد.

و در روایـت دیـگـرى اسـت کـه : ایـن ذکـر (که ده بار گفته است) در آن روز براى او پناه گـاهـى مـحـکـم در بـرابر ملطان و شیطان باشد، و هیچ گناه کبیره اى پیرامون او را فرا نگیرد.

اصول کافی، ج6، ص:158، ح1

روزی 10 مرتبه : 

« أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً أَحَداً صَمَداً لَمْ یـَتَّخـِذْ صـَاحـِبـَةً وَ لَا وَلَداً »

پی نوشت :
× برای شرکت در طرح ختم قرآن به وبلاگ
!.. اللهم عجل فرجه ..! مراجعه کنید
× «استغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القیوم ذوالجلال و الاکرام و اتوب الیه»
× رسول خدا(ص) : در روز جمعه فراوان بر من درود فرستید، که هر کس درودش بر من بیشتر باشد، مقام و منزلتش به من نزدیک تر است...


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱۳ توسط فرزانه حبوطی

تبیان زنجان 

یا باقر از فرط غمت افسرده گشتیم
از غصه جانسوز تو پژمرده گشتیم
هر شیعه در دل حجله داغ تو بسته
سنگینى داغت دل ما را شکسته

 شهادت مظلومانه شمع هدایت و پنجمین بحر کرامت، تسلیت و تعزیت

 

ای باقر علم نبی، فرزند حیدر  .... از ما شفاعت کن اماما روز محشر
کی می شود قبر تو را در بر بگیرم  ....  پروانه سان دورت بگردم تا بمیرم 

       

خاک بقیعت دل جلا، ای یادگار کربلا
قدرش فزون تر از طلا، ای یادگار کربلا
شمعی شدی در زندگی، روشن نمودی سوختی
غم ها کشیدی از بلا، ای یادگار کربلا 

        

امام باقر (ع) :

خداوند دنیا را به دوست و دشمن خود می دهد ، اما دینش را فقط به دوست خود می بخشد

ای کاش از دوستان خدا باشیم... 

        

مولا جان ، یا مهدی فاطمه(عج) امشب ما را نیز در غم خود شریک بدانید

گریه این شمع ها را روشن کرده ام به یاد غربت قبرستان بقیع... گریه

هر چند بی لیاقت و بی نصیبم از زیارت بقیع..

هر چند رو سیه و خجلم - ولی با همین روی سیاه - دعا میکنم برای ظهورتان

اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن..

برای شرکت در طرح ختم قرآن به وبلاگ !.. اللهم عجل فرجه ..! مراجعه کنید

 «استغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القیوم ذوالجلال و الاکرام و اتوب الیه»


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٢ توسط فرزانه حبوطی

  فضیلت سوره الرحمن 

از امام  صادق علیه السلام روایت شده است که خواندن سوره «الرحمن» را ترک نکنید چرا که این سوره در دل منافقان قرار نمی گیرد و در روز قیامت به صورت انسانی با زیباترین چهره و خوشبوترین رایحه بر خدا وارد می شود تا در جایگاهی نزد حق بایستد که مقامی نزدیک تر از آن به خدا نیست.

پس آنگاه خداوند به او می گوید : آن که در حیات دنیا تو را بر پا می داشت و بر قرائت تو مداومت می نمود کیست؟ عرضه می دارد : فلان و فلان ، پس چهره آنان تابناک می شود ، پس خداوند به آنان می گوید: هر که را می خواهید شفاعت کنید . و آنان تا آنجا شفاعت می کنند که دیگر احدی برای شفاعت آنان باقی نماند.

در این هنگام خطاب می رسد : وارد بهشت شوید و در هر کجای آن که می خواهید ماوی کنید. 1

در فضیلت این سوره از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده که فرمودند هر چیزی عروسی دارد و عروس قرآن سوره الرحمن است. 2 و در روایات دیگری آمده : هرکسی سوره الرحمن را قرائت کند خداوند به ضعف و ناتوانی او رحم می آورد و او توانایی ادای شکر نعمت های خدا دادی را پیدا می کند. 3

از حضرت زهرا سلام الله علیها روایت شده است: قرائت کننده سوره الرحمن در ملکوت آسمان ها و زمین ها ساکن در بهشت فردوس خوانده می شود. 4 امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر سوره الرحمن را بنویسند و همراه کسی که درد چشم دارد باشد، بهبود می یابد. 5

و نیز از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است : هر کس سوره «الرحمن» را قرائت کند و در پس هر آیه «فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِکُما تُکَذِّبانِ» بگوید : «لا بِشَی ءٍ مِن آلائِکَ رَبِّ اُکَذِّبُ» ، اگر شب بخواند و بمیرد شهید مرده و اگر روز بخواند و از دنیا برود ، شهید از دنیا رفته است. 6

بعد از «فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِکُما تُکَذِّبانِ» بگوید : «لا بِشَی ءٍ مِن آلائِکَ رَبِّ اُکَذِّبُ»

«سورة الرَّحمنِ»

الرَّحْمنُ «1»   عَلَّمَ الْقُرْآنَ «2»   خَلَقَ الْإِنسَانَ «3» عَلَّمَهُ الْبَیَانَ «4»  الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ «5»   وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ یَسْجُدَانِ «6»  وَالسَّماءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِیزَانَ «7»  أَلَّا تَطْغَوْا فِی الْمِیزَانِ «8»   وَأَقِیمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِیزَانَ «9»  وَالْأَرْضَ وَضَعَهَا لِلْأَنَامِ «10»  فِیهَا فَاکِهَةٌ وَالنَّخْلُ ذَاتُ الْأَکْمَامِ «11»  وَالْحَبُّ ذُو الْعَصْفِ وَالرَّیْحَانُ «12»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «13»  خَلَقَ الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ کَالْفَخَّارِ «14»  وَخَلَقَ الْجَانَّ مِن مَارِجٍ مِن نَارٍ «15»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «16»  رَبُّ الْمَشْرِقَیْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَیْنِ «17»  فَبِأَیِّ آلاَءِ  رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «18»  مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ «19»   بَیْنَهُمَا بَرْزَخٌ لاَ یَبْغِیَانِ «20»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «21»  یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ «22»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «23»  وَلَهُ الْجَوَارِ الْمُنشَآتُ فِی الْبَحْرِ کَالْأَعْلاَمِ «24»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «25»  کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ «26»  وَیَبْقَى‏ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلاَلِ وَالْإِکْرَامِ «27»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «28»  یَسْأَلُهُ مَن فِی السَّماوَاتِ وَالْأَرْضِ کُلَّ یَوْمٍ هُوَ فِی شَأْنٍ «29»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «30»  سَنَفْرُغُ لَکُمْ آیُّهَ الثَّقَلاَنِ «31»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «32»  یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوْا مِن أَقْطَارِ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوْا لاَ تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ «33»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «34»  یُرْسَلُ عَلَیْکُمَا شُوَاظٌ مِن نَارٍ وَنُحَاسٌ فَلاَ تَنتَصِرَانِ «35»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «36»  فَإِذَا انشَقَّتِ السَّماءُ فَکَانَتْ وَرْدَةً کَالدِّهَانِ «37» فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «38»  فَیَوْمَئِذٍ لاَ یُسْأَلُ عَن ذَنبِهِ إِنسٌ وَلاَ جَانٌّ «39»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «40»  یُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِیَماهُمْ فَیُؤْخَذُ بِالنَّوَاصِی وَالْأَقْدَامِ «41»   فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «42»  هذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی یُکَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ «43»  یَطُوفُونَ بَیْنَهَا وَبَیْنَ حَمِیمٍ آنٍ «44»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «45»  وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ «46»  فَبِأَیِّ آلاَءِ  رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «47»  ذَوَاتَا أَفْنَانٍ «48»   فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «49»  فِیهِمَا عَیْنَانِ تَجْرِیَانِ «50»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «51»  فِیهِمَا مِن کُلِّ فَاکِهَةٍ زَوْجَانِ «52»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «53»  مُتَّکِئِینَ عَلَى‏ فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَجَنَى الْجَنَّتَیْنِ دَانٍ «54»  فَبِأَیِّ آلاَءِ  رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «55»  فِیهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلاَ جَانٌّ «56»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «57»  کَأَنَّهُنَّ الْیَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ «58»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «59»  هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ «60»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ«61»  وَمِن دُونِهِمَا جَنَّتَانِ «62»   فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «63»  مُدْهَامَّتَانِ «64»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «65»  فِیهِمَا عَیْنَانِ نَضَّاخَتَانِ «66»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «67»  فِیهِمَا فَاکِهَةٌ وَنَخْلٌ وَرُمَّانٌ «68»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «69»  فِیهِنَّ خَیْرَاتٌ حِسَانٌ «70»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «71»  حُورٌ مَقْصُورَاتٌ فِی الْخِیَامِ «72»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «73»  لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلاَ جَانٌّ «74»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «75»  مُتُّکِئِینَ عَلَى‏ رَفْرَفٍ خُضْرٍ وَعَبْقَرِیٍّ حِسَانٍ «76»  فَبِأَیِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ «77»  تَبَارَکَ اسْمُ  رَبِّکَ ذِی الْجَلاَلِ وَالْإِکْرَامِ «78»

 

(1) ثواب الاعمال، ص116
(2) مستدرک الوسائل، ج4، ص351
(3) مجمع البیان، ج9،ص326
(4) کنزالعمال، ج2، ص264
(5) تفسیرالبرهان، ج5، ص238
(6) ثواب الاعمال، ص116


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/۱٠ توسط فرزانه حبوطی

  

  یا علــــــــــــــی ،  یا زهـــــــــــــــــرا 

امروز شمیم عطر یاس به کرامت حیدر کرار پیوند یافته است

امروز نجابت کـــــــــوثر به شجاعت حـــــــــیدر پیوند یافته است

امروز را مقدس میشمارم شاید بتوانم قدمی به نجابت کـــــــــــوثر نزدیک تر شوم

امروز را زهــــــــــــرایی میشوم شاید بتوانم ذره ای از نام عــــــــــــلی را درک کنم

امروز را قسم میدهم به کرامت همین امروز

صاحبانش یاریم کنند نام مهدی(عج) بر دل و جانم جاودانه شود

امروز را قسم میدهم به تقـــــــــــدس همین امروز

صاحبانش یاریم کنند تا مهدی فاطمه و علی(عج) قبولم کند به نوکــــری و کنیزی

یا مــــــــــــــهدی فاطـــــــمه و عــــــــلی (عج)

دل نوشت:
- امروز روز بزرگیست برای من.
- صاحبان امروز اگر قبولم کنند از امروز به بعد بیشتر رهــــــــــــرو ِ مادرم میشوم.
- از امروز به بعد بیشتر زهــــــــــرایی میشوم شاید دل مهدی فاطمه(عج) را ذره ای شاد کنم.
- از امروز به بعد ، سعی خواهم کرد لیاقتم در حفظ حجاب و عفت بیشتر شود.
- از امروز به بعد ، تمرین خواهم کرد مانند مادرم فاطمه(س) علی وار زندگی کنم.
- از امروز به بعد ، سعی خواهم کرد حفظ حریم و عفت زن مسلمان را بیشتر قدر بدانم.
- امروز نذر دل حاجتمندم را اداء خواهم کرد و متوسل خواهم شد به مادرم زهرا(س).
- از امروز به بعد ، تنها آرزویم رهــــــــــــرو فاطمه(س) زیستن خواهد بود.
- از امروز به بعد ، حتی بدون بال هم پــــــــــــــــرواز خواهم کرد تا دیار بقیع...
- یا فاطمه زهـــــــــــــــرا(س) ، اگر من ِ نا لایق هم فراموشم شد خودتان یادآوریم کنید..

- یا مهدی(عج) مولا جان خودتان یاریم نمائید و شفاعتم کنید پیش خداوند و مادرتان.
- پروردگارا ، به حق این پیوند آسمانی، دلم را پیوند بده با نور الهی خودت.
- پروردگارا ، به حق این پیوند آسمانی، دلم را پیوند بده با عشق حسین(ع) و اهل بیت.
- پروردگارا به حق این پیوند آسمانی، دلم را پیوند بده با انتظار ِ یـــــــــــــــار...

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/٧ توسط فرزانه حبوطی

  آه! ای خورشید عشق 

  ای مولای جوان من 

  چه زود غروب کردی! 

 

  گریه امام جواد(ع) برای امام زمان(عج) 

مرحوم شیخ صدوق در اکمال الدین از شخصی به نام صفر بن دلف نقل می کند که از امام جواد شنیدم که نام امامان پس از خود را می برد وپس از این که اسم امام حسن عسگری را برد، ساکت شد.

پرسیدم که امام پس از ایشان کیست؟

امام جواد اشک بردیدگانشان جاری شدو گریه بسیار زیادی کردند.

سپس فرمودند: پس از او، فرزندش است که قیام می کند از روی حق (ونه باطل) و منتظراست... [1]

 

  یا جواد الائمه (علیه السلام) 

چون بخود نگریستم جز بی حیائی و بی شرمی در برابر ارباب خودم ندیدم

امشب دعایم کن تا دیگر باگناهانم دل فرزندت مهدی را نشکنم.

 

    یَا أَبَا جَعْفَرٍ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ

    أَیُّهَا التَّقِیُّ الْجَوَادُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ‏

    یَا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ یَا سَیِّدَنَا وَ مَوْلاَنَا

    إِنَّا تَوَجَّهْنَا وَ اسْتَشْفَعْنَا وَ تَوَسَّلْنَا بِکَ إِلَى اللَّهِ

‏    وَ قَدَّمْنَاکَ بَیْنَ یَدَیْ حَاجَاتِنَا

    یَا وَجِیهاً عِنْدَ اللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَ اللَّهِ‏



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/٥ توسط فرزانه حبوطی

 

سلام آقا جان

سلام مولای مهربانم..

مولا جان ، حلالـــــــــــــم کنید که اینقدر بد و روســـــــــیاهم

حلالـــــــــــــم کنید یا مهدی فاطمه (عج)

حلالــــــــــــــم کنید که با غفلت هایم دل مهربانتان را به درد می آورم

مولا جان ، با تمام روسیاهی ، شـــــــرمندگی و درماندگی ام

عاجـــــــــــــزانه یک التمــــــــــــاس دارم

دعایـــــــــــــــم کنید تا خویش را مهیای ظهور شما نمایـــــــــم

دعایم کنید تا بندۀ خـــــــــــــداوند باشم نه بندۀ شــــــــــــــیطان

دعایــــــــــــم کنید مولا.. عاجزانه محتاج دعایتان هستم


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/۸/٤ توسط فرزانه حبوطی