اللهم عجل لولیک الفرج
 
روی خط بیداری اسلامی در عصر آخرالزمان

فواید خواندن ایت الکرسی

رسول اکرم (ص) فرمود: یا علی بر تو باد به خواندن آیه الکرسی بعد از هر نماز واجب. زیرا به غیر از پیغمبر و صدیق و شهید کسی به خواندن آن بعد از هر نماز محافظت نمی کند و هر کس بعد از هر نماز آیه الکرسی را بخواند به جز خداوند متعال کسی او را قبض روح نمی کند و مانند کسی باشد که همراه پیامبران خدا جهاد کرده تا شهید شده است و فرمود: بعد از مرگ بلا فاصله داخل بهشت می شود و به جز انسان صدیق و عابد کسی بر خواندن آیه الکرسی مواظبت نمی کند.

در روایتی از امام باقر آمده است: "هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز بخواند از فقر و بیچارگی در امان شود و رزق او وسعت یابد و خداوند به او از فضل خودش مال زیادی بخشد."

رسول اکرم فرمودندک هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند نمازش قبول درگاه حق می گردد و در امان خدا باشد و خداوند او را از بلاها و گناهان نگه دارد.

پیامبر (ص) روایت کرده است که فرمودند : 5 چیز حافظه را قوی می گرداند: خوردن شیرینی – گوشت نزدیک گردن – عدس – نان سرد و خواندن آیت الکرسی

پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود: " یا علی ! من سید عربم - مکه سید شهر هاست- کوه سینا سید همه کوه هاست - جبرئیل سید همه فرشتگان است – فرزندانت سید جوانان اهل بهشتند - قرآن سید همه کتاب هاست – بقره سید همه سوره های قرآن است – ودر بقره یک آیه است که آن آیه 50 کلمه دارد و هر کلمه 50 برکت دارد و آن آیت الکرسی است.


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/۳٠ توسط فرزانه حبوطی

جدیدترین روش جذب فرقه ضاله وهابیت

به گزارش «جوان آن لاین» ، برخی از مبلغین این فرقه با استقرار در کشور امارات سعی در جذب ایرانیان دارند. به طوریکه این مبلغین در شهرهای دبی ، شارجه ، عجمان ، ابوظبی مستقر شده و وظیفه این افراد دعوت ایرانیان جهت مناظره و جذب آنها به فرقه ضاله وهابیت می باشد.

این افراد ادعا می کنند که قرآن شیعه تحریف شده است و قرآن فرقه ضاله وهابیت کامل است و از این طریق افرادی را که اکثر آنها بی سواد می باشند دچار شک و تردید می کنند و در صورت موفقیت در مناظره آنها را جذب فرقه وهابیت می کنند!

 

پ.ن: مهمترین وظیفه ما جوانان اسلامی :
   1.
کسب اطلاعات اسلامی و کامل
   2. ترویج آن به دیگر جوانان
   3. تلاش در جهت «بیداری اسلامی»

مطالب مفید : علائم ظهور ؛ شرایط ظهور

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/٢٤ توسط فرزانه حبوطی

 

 بازدید مقام معظم رهبری از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

  

   

بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 

ای کاش لایق شوم دیدار ِ شما را

 

آقا قسم به عشقی که می تپد

در روح و روانم

نام شما را

 

حس کردم امروز

همراه یار مهربانم "کتاب"

عطر حضور ِ شما را

 

آقا کی میشود که ببینم

نور ِ وجود شما را

که منور شوم از آن همه نور

حس کنم مقام شما را

 

آقا قسم به غصه های درونم

شرم دارم از کوتاهی هایم

کی میشود که بیابم

لیاقت ِ سربازی شما را

 

آقا دعا کنید برایم

که من محتاج دعای شمایم

ای نائب صاحب الزمان-عج-

رخصت اگر دهید

آب میشوم ز ِ خجالت

که بنامم خودم به عنوان سرباز ِ شما را

 

آقا جوانم ، خامم ، ابلهم

کوتاهی می کنم ز ِ بصیرت

کتاب و مطالعه گر شود همدمم

آنگاه شاید بشناسم نام ِ شما را..

 

آقا ، رهبر من شمائید

منم جوان ِ مسلمان ایرانی

دعا کنید که باشم مسلمان واقعی

آیا لیاقت دارم ، دعای شما را...

 

آقا ، تلاش می کنم

رکاب میزنم صندلی چرخدارم را

گر چه مشکلاتم فراوانست

اما اُمید دارم

اُمید به لطف و رحمت خدا را

 

آقا ، آرزو دارم

آرزوه دارم شوم شهید ِ راه الله

آقا دعایم کنید

بسیار محتاجم دعای شما را

 

آقا ، امروز لیاقت نداشتم

نه لیاقت داشتم نه بلکه سعادت

ای کاش روزی شوم لایق

لایق شوم دیدار ِ شما را

 

شعر : فرزانه حبوطی

تاریخ سروده شدن ٢١/٢/٩٠

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/٢۱ توسط فرزانه حبوطی

 

 

امروز حضرت ماه آمد و من ندیدمش

حس کردم عطر و بویش را ، من ندیدمش

ساعتی اگر زودتر می رسیدم شاید فرجی میشد

باز هم سعادت نداشتم خدایا ، من ندیدمش

شعر از خودم - تاریخ سرودن ۲۱/۲/۹۰

 

آقای من ، رهبر من ، امروز نمایشگاه کتاب بودم

اگر ساعتی زودتر میرسیدم شاید فرجی میشد و می دیدمتان

اما باز هم سعادت نداشتم 

خوش به سعادت آن خبرنگاری که هدیۀ امروزش ، چفیۀ شما بود

من دلخوش به عکس تان هستم که هدیۀ امروزم بود

و دلخوش از اینکه ، به غرفه ای رفتم که شما ساعتی قبلش آنجا بوده اید

لبیک یا امام خامنه ای

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/٢۱ توسط فرزانه حبوطی

الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س) در خانواده

همسرداری فاطمه(س)

پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند:

< جهاد المرأة حسنُ التعبعّل >، جهاد زن همسرداری نیکوی اوست.

پیامبر(ص) این سخن را در جواب زنانی دادند که از ایشان سؤال کردند:

<چرا همه‌ی فضیلت‌ها مخصوص مردان است و باب جهاد و شهادت به روی ما بسته شده است، ما چگونه می‌توانیم از ثواب این فضیلت عظیم بهره‌مند شویم؟>.

علت این‌که همسر داری نیکو برای زنان، مساوی و هم‌تراز با جهاد و از جان گذشتگی مرد دانسته شده است، عظمت و حساسیت موقعیت و نقش زن در خانواده و در برابر همسر است.

کلید آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده به دست زنان است و به دنبال آن موفقیت و آسودگی خاطر مرد نیز، به نوع رفتار و برخورد زن درون خانه بستگی دارد. بهترین و جامع‌ترین اسوه در این زمینه، حضرت فاطمه(س) است. برای شناخت لطایف و ظرایف جلوه‌های رفتاری حضرت و سیره‌ی عملی ایشان در برخورد با علی(ع) به بررسی فرازهایی از زندگی‌ فاطمه(س) می‌پردازیم.

1. عشق و محبت توأم با احترام به همسر

2. شناخت همسر و آشنایی با ابعاد روحی و شخصیتی او

3. پرهیز  از تقاضای نامقدور

4 . قناعت و ساده زیستی

 متن کامل مقاله در ادامه مطلب

منبع این مطلب

 

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/۱٦ توسط فرزانه حبوطی

دعای کمیل

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِرَحْمَتِکَ الَّتى وَسِعَتْ کُلَّ شَىْءٍ

خدایا من از تو مى خواهم بحق آن رحمتت که همه چیز را فرا گرفته

وَبِقُوَّتِکَ الَّتى قَهَرْتَ بِها کُلَّشَىْءٍ

و به آن نیرویت که همه چیز را بوسیله آن مقهور خویش کردى

وَخَضَعَ لَها کُلُّ شَىْءٍ وَذَلَّ لَها کُلُّ شَىْءٍ

و همه چیز در برابر آن خاضع و همه در پیش آن خوار است

وَبِجَبَرُوتِکَ الَّتى غَلَبْتَ بِها کل شی

و به جبروت تو که بوسیله آن چیره گشتى

وَبِعِزَّتِکَ الَّتى لا یَقُومُ لَها شَىْءٌ وَبِعَظَمَتِکَ الَّتى مَلاَتْ کُلَّ شَىْء

و به عزتت که چیزى در برابرش نه ایستد و به آن عظمت و بزرگیت که پرکرده هر چیز را

وَبِسُلْطانِکَ الَّذى عَلا کُلَّشَىْءٍ وَبِوَجْهِکَ الْباقى بَعْدَفَناَّءِ کُلِّشَىْءٍ

و به آن سلطنت و پادشاهیت که بر هر چیز برترى گرفته و به ذات پاکت که پس از نابودى هر چیز باقى است

وَبِأَسْمائِکَ الَّتى مَلاَتْ اَرْکانَ کُلِّشَىْءٍوَبِعِلْمِکَ الَّذى اَحاطَ ِکُلِّشَىْء

و به نامهاى مقدست که اساس هر موجودى را پرکرده و به آن علم و دانشت که احاطه یافته به هر چیز

وَبِنُورِ وَجْهِکَ الَّذى اَضاَّءَ لَهُ کُلُّشىْءٍ

و به نور ذاتت که روشن شد در پرتوش هر چیز

یا نُورُیا قُدُّوسُ

اى نور حقیقى و اى منزه از هر عیب اى

یااوَّلَ الاْوَّلِینَ وَیا اخِرَ الاْ خِرینَ

آغاز موجودات اولین و اى پایان آخرین

اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِکُ الْعِصَمَ

خدایا بیامرز برایم آن گناهانى را که پرده ها را بدرد

اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ النِّقَمَ

خدایا بیامرز برایم آن گناهانى را که عقاب و کیفرها را فرو ریزد

اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُغَیِّرُ النِّعَمَ

خدایا بیامرز برایم آن گناهانى را که نعمت ها را تغییر دهد


اَللّهُمَّ اغْفِرْ لىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُالدُّعاَّءَ

خدایا بیامرز برایم آن گناهانى را که از اجابت دعا جلوگیرى کند

اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ الْبَلاَّءَ

خدایا بیامرز برایم آن گناهانى را که بلا نازل کند

اَللّهُمَّ اغْفِرْلى کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتُهُ وَکُلَّ خَطَّیئَةٍ اَخْطَاْتُها

خدایا بیامرز برایم هر گناهى که کرده ام و هر خطایى که از من سر زده

 

متن کامل دعا در ادامه مطلب

منبع متن دعای کمیل با ترجمه

« دانلود دعای کمیل با صدای دلنشین »

مگا بایت 1،76



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/۱٦ توسط فرزانه حبوطی
نیروی یاران امام زمان ارواحنا فداه
 
در احادیث پیشوایان معصوم علیهم السلام نیرو و قدرت یاران حضرت مهدی علیه السلام این گونه بیان شده است:

هنگامی که حضرت مهدی علیه السلام پرچمش را به اهتزاز در می آورد، خداوند هر گونه بیماری، آفت، ضعف، سستی و ناتوانی را از شیعیان برطرف می کند، قلب هایشان را مانند پاره های آهن می گرداند و به هر یک از آنان به اندازه نیروی 40 نفر می بخشد، خداوند ترس را از قلب هایشان خارج می کند و در قلب های دشمنان اهل بیت جای می دهد.

در زمان ظهور، یاران حضرت مهدی علیه السلام آن چنان قوی و نیرومند می گردد که اگر نیروی خود را برکوهی وارد کنند آن را از جای بر می کنند؛ آنان از شیر پر جرأت تر و از نیزه برنده تر خواهند بود، یاران حضرت مهدی علیه السلام با نیزه دشمنان خدا را مجروح می کنند و با شمشیر به آن ها ضربه می زنند و با قدم هایشان آنان را پایکوب و پایمال می کنند.
منابع: بحارالانوار، ج 51، ص 35، حدیث 4
 
 

نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/۱۱ توسط فرزانه حبوطی

روز معلـــــــــم

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی ، اولین ویژۀ ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است

و اما بهترین معلم  ِ من ، تو ، و ما کیست ؟

معلم زندگی من، معلم تو و معلم همۀ ما چه کسی می‌تواند باشد والاتر از دخت نبی‌اکرم(ص) و پارۀ دل ایشان؟

آری! بهترین و شایسته‌ترین معلم هر دو عالم بانویی است که مولایمان مهدی(عج) در موردشان فرمودند: دختر رسول خدا (فاطمه) برای من سرمشقی نیکوست.

اما من چگونه شاگردی بودم برای معلم جاودانه‌ام؟

یا فاطمه‌(س) شما آنگونه در برابر فردی نابینا حجاب می‌گیرید آنگاه من...!

یا فاطمه‌(س) من شرمسارم از اینکه خودم را شایسته شاگردی شما بدانم.

من که خود را دختری مسلمان می‌دانم تاکنون چه تلاشی کرده‌ام برای فاطمی زیستن؟ برای فاطمی فکر کردن؟ و برای فاطمه‌وار بندگی کردن و بنده ی واقعی خدا بودن؟

حال لحظه‌ای با خود می‌اندیشم که من به عنوان بانویی مسلمان و رهرو حضرت زهرا(س) چقدر توانسته‌ام به توصیه‌های معلم جاودانه ام گوش فرا داده و به حجاب و پوششم به عنوان زنی مسلمان – به معنای واقعی – جامه عمل بپوشانم؟

 

************

 

دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ما را ترسیم می کند.

معلم باید نیروی فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمون شود. باید قوه ابتکار او   را زنده کند.

و اما استاد عزیز و بزرگوارمان همیشه کم حرف می زد ولی پخته حرف می زد.

استاد بزرگوارمان حساسیت فوق العاده نسبت به ارائه صحیح اندیشه اسلامی به جامعه داشت.

و ایشان قبل از هر چیز شاگرد قرآن کریم بود... روح او ، روح قرآن بود.

عشق و صفای ایشان، بی پیرایگی و سادگی ایشان، برای همه شاگردان ایشان درس بود.

از نظر اخلاقی  در حدی بود که حکم مــُـراد را برای شاگردان خود داشت.

استاد ، بسیار رازدار و اهل سرّ بود. هیچ گاه رازگشایی نمی کرد.

استاد یک دفعه هم در درس با عصبانیت جواب کسی را نمی داد و مطالب سنگین و بالا را می توانست به حدی تنزل دهد که به اندازه فهم شنونده باشد.

آری این استاد گرانقدر کسی نیست جز استاد شهید مرتضی مطهری رحمه الله علیه

استاد بزرگواری که در ساعت 22 و بیست دقیقه سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال 1358 در تاریکی شب در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود یا گلوله ی گروه نادان و جنایتکار فـــُــرقان به شهادت رسیدند و الگویی شدند برای تمام اساتید و معلمین مهربان و گرانقدرمان و مسیر استاد همواره مسیر ِ رسیدن به کمال است برای تمام علم آموزان و دانش اندوزان.

روحشان یاد و یادشان گرامی باد...

 
 
پی نوشت : 
 
 
 

نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/۱٠ توسط فرزانه حبوطی

شهیده بنت الهدی صدر

 

شهیده بنت الهدی صدر، فرزند علامه سید حیدر صدر و خواهر شهید آیت الهه سید محمد باقر صدر است. مادرش فرزند شیخ عبدالحسین آل یاسین از عالمان بزرگ زمانه خود به شمار می آمد.

 

بنت الهدی خواندن و نوشتن را در خانه از مادرش آموخت. مادرش همیشه ذکاوت و استعداد تعلیم و تعلم او را می ستود و می گفت: " هر چیزی که به او یاد میدهم فراموش نمیکند."

 

وی تحصیلات عالی خود را در زمینه ادبیات، اصول فقه و علم حدیث، در نجف اشرف و نزد برادرانش، سید اسماعیل و سید محمد باقر، فراگرفت و با مطالعه در مباحث فقهی، اخلاقی و تفسیر، به درجه اجتهاد نائل آمد.

 

بنت الهدی با سلاح علم و قلم، برای هدایت زنان عراق تلاش جدیدی آغاز کرد و پرچمدار حرکت اسلامی بانوان در عراق شد. مقالات او در مجله الاضواء، که توسط جمعی از علمای نجف اشرف منتشر میگردید، در آن دوران گوشه ای از این ابعاد را منعکس میکرد.

 

وی همچنین با تحت نظر گرفتن مدارس مختلف در شهرهای کاظمین و بغداد، در تربیت دختران مسلمان، نقش بسزایی داشت.

 

یکی از خواهران مجاهد عراقی میگوید: "بنت الهدی، آگاهی را در میانزنان بالا برد، حجاب را رواج داد و باعث شد تا دیدگاه های جامعه درباره زن و دیدگاه های زنان درباره اسلاک تغییر کند."

 

در ماه رجب سال 1399 هجری قمری، شهید آیت الله صدر توسط رژیم عراق دستگیر شد، هنگام دستگیری برادر بنت الهدی تا خیابان اصلی جلو آمد و تصمیم گرفت همراه برادر سوار شود، ولی ماموران اجازه ندادند. او به راننده حامل آقای صدر گفت: "بالاخره روزی تو بیدار می شوی و از این کار خود پشیمان می گردی." ، و در همان مکان فریاد برآورد و سخنرانی عجیبی کرد. سپس رو به برادر کرد و گفت: " من برنمی گردم. می خواهم مانند حضرت زینب سلام الله علیها که برادرش حسین علیه السلام را همراهی کرد، همراه تو باشم. تا اتومبیل حامل برادر ایستاده بود، ملازم و مراقب بود. اما وقتی حرکت کرد، با تکبیرهای رعدآسای خویش، قلب دشمنان را به لرزه درآورد و بعد به سمت حرم مطهر امیرالمونین حرکت کرد و دوباره در آنجا سخنانی ایراد کرد و مردم را به گریه واداشت.

 

بالاخره حرکات قدرتمندانه بنت الهدی، برادر را از زندان آزاد کرد؛ ولی طولی نکشید که دیگر بار در بیستم جمادی الاولی سال 1400 هجری قمری، بنت الهدی و برادرش، آیت الله سید محمد باقر صدر، توسط عمال رژیم خونخوار عراق دستگیر شدند و دژخیمان بعثی، آنها را با شدیدترین شکنجه ها، تهدید کردند.

 

ارعاب مزدوران، در وجود بنت الهدی اثری نگذاشت. او همچنان راست قامت در برابر آنان ایستادگی کرد. رژیم از صبر بنت الهدی عصبانی شد و وی را در روز 23 جمادی الاولی – سه روز بعد از دستگیری – به شهادت رساندند.

 

منبع مطلب

 

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/٩ توسط فرزانه حبوطی

دلنوشته زلال :

بهترین معلم هر دو عالم

معلم زندگی من، معلم تو و معلم همه ما چه کسی می‌تواند باشد والاتر از دخت نبی‌اکرم(ص) و پاره دل ایشان؟ اما من چگونه شاگردی بودم برای معلم جاودانه‌ام؟

یا فاطمه‌(س) شما آنگونه در برابر فردی نابینا حجاب می‌گیرید آنگاه من... یا فاطمه‌(س) من شرمسارم از اینکه خودم را شایسته شاگردی شما بدانم.

من که خود را دختری مسلمان می‌دانم تاکنون چه تلاشی کرده‌ام برای فاطمی زیستن؟ برای فاطمی فکر کردن؟ و برای فاطمه‌وار بندگی کردن و بنده واقعی خدا بودن؟ البته هستند شاگردان ممتازی که به بهترین نحو شاگردی می‌کنند آن هم جانانه، گفته‌هایم جسارت نباشد به آن دسته از شاگردانی که در کلاس درس آموختن از اهل بیت علیهم‌السلام، عاشقی می‌کنند چه برسد به شاگردی.

اما چرا من اینگونه عاجز مانده‌ام؟ چرا من راه را گم کرده و به دنبال راه می‌گردم؟ چرا مسیر را گم کرده و دلیل کوتاهی خویش را به روزگار نسبت می‌دهم؟ آری! بهترین و شایسته‌ترین معلم هر دو عالم بانویی است که مولایمان مهدی(عج) در موردشان فرمودند: دختر رسول خدا (فاطمه) برای من سرمشقی نیکوست.1

حضرت زهرا‌(س) برای زنان بهترین کمال و زینت را می‌خواستند و توصیه کرده‌اند: «خیر للنساء أن لایرین الرجال و لا یراهن الرجال؛ بهترین چیز برای زن این است که بیگانگان او را نبینند و او نیز آنان را نبیند.»2

حال لحظه‌ای با خود می‌اندیشم که من به عنوان بانویی مسلمان و رهرو حضرت زهرا‌(س) چقدر توانسته‌ام به توصیه‌های معلمم گوش فرا داده و به حجاب و پوششم به عنوان زنی مسلمان – به معنای واقعی – جامه عمل بپوشانم؟

فرزانه حبوطی ـ یک دختر معلول

پی نوشت :
1. الغیبه، طوسی، ص 286
2. مظفری، ص 123

چاپ شده در روزنامه ایران - بخش ایران فرهنگی صفجه ۲۲ - امروز ۶/۲/۹۰

لینک مطلب در روزنامه ایران


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/٦ توسط فرزانه حبوطی

فراماسونری جدید در چه پوششی می‌آید ؟

یکم) امام خود را بشناسیم

«أصْبَغ‌بن‌نُباته»‌ می‌گوید: امیرمؤمنان‌ علی علیه‌السلام، به ‌ما امر فرمود که ‌از کوفه‌ به ‌مدائن ‌برویم‌‌. روز یکشنبه به‌راه‌افتادیم‌‌. در میان‌ راه‌، از میان‌ما «عمْرو بن‌حریث‌» و «أشعث‌بن‌قَیْس» ‌و «جَریر بن‌عبدالله ‌بَجَلی» ‌با پنج ‌نفر دیگر جدا شدند و راه خود را به سوی‌حیره ‌کج کردند و به ‌ما گفتند‌: چون ‌روز جمعه ‌فرا رسد ما در ‌مدائن ‌به ‌علی(ع)‌ می‌رسیم ‌و قبل‌از آنکه ‌مردم ‌برای ‌نماز جمعه‌ مجتمع‌ گردند می‌آییم‌ تا نماز را با علی ‌بخوانیم‌‌.

آنها به دیاری رسیدند که به آن‌ «خَوْرنق» و «سَدیر» می‌گفتند‌. آن‌ هشت ‌نفر در خورنق یا سدیر در وقت ‌ظهر ‌نشستند و به خوردن ناهار مشغول شدند. یک‌ضب (سوسمار) از جلوی‌ آنها گذشت‌‌. آن ‌را صید کردند‌. عَمرو بن‌حریث، دست‌ سوسمار را باز کرد و (با لحنی تمسخر‌آمیز) به‌همراهان‌خود گفت‌: با این‌ سوسمار بیعت‌کنید. این امیرالمؤمنین شماست‌‌. آن‌ هشت ‌نفر با آن ‌سوسمار بیعت‌ کردند و سپس‌ آن ‌را رها کردند و خودشان ‌از آنجا به ‌مدائن‌کوچ‌ کردند و گفتند علی‌ابن‌ ابیطالب‌ چنین ‌می‌پندارد که ‌از علم ‌غیب ‌اطلاع‌ دارد‌. ما اینک ‌او را از امارت ‌مؤمنان، خلع‌کردیم ‌و به‌ جای ‌او با سوسماری ‌بیعت‌ کردیم‌‌.

آنان روز جمعه ‌به‌ مدائن ‌رسیدند و در هنگامی‌که ‌أمیرالمؤمنین ‌علیه‌السلام ‌بر بالای‌ منبر ‌خطبه‌ می‌خواند، وارد‌ مسجد شدند. حضرت فرمود‌: رسول‌خدا صلی‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلم، ‌برای ‌من ‌احادیث ‌بسیاری ‌را به راز گفته ‌است ‌که ‌در هر حدیثی‌ از آن‌ احادیث، ‌دری ‌است ‌که ‌از آن ‌یک ‌در، هزار در دیگر گشوده ‌می‌شود‌. خداوند تعالی ‌در کتاب‌ عزیز خود می‌گوید‌: «یَوْمَ نَدْعُو کُل أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ. . . »؛ قیامت‌ روزی ‌است ‌که ‌ما در آن‌، هر دسته‌ و جمعیتی ‌از مردم ‌را با امام ‌خودشان‌ می‌خوانیم‌»‌ (اسرا: 71) و من‌ به ‌خدا قسم‌ می‌خورم ‌که ‌در روز قیامت، ‌هشت ‌نفر از این ‌امت، ‌محشور می‌شوند که ‌امام ‌آنها، ضب (سوسمار) است‌‌ و اگر بخواهم ‌نام ‌آنها را ببرم‌، می‌برم‌‌.

در این‌ حال، ‌رنگ ‌از چهره‌هایشان‌ پرید و بند بند آنها لرزیدن‌گرفت‌ و عمر و بن‌حریث از شدت ترس ‌و دهشت، ‌‌‌مانند شاخه سعف (برگ‌ درخت ‌خرما) تکان ‌می‌خورد. (امام شناسی. ج 14. صص 115-114؛ مناقب. طبع‌سنگی‌ج‌، ص 421- ‌؛ بحار‌الانوار. ج‌. ص‌؛ و...)

دوم) آن خضر و این ظلمات

حضرت آیت‌الله مصباح یزدی (حفظه الله تعالی)، از آن فرزانگان روشن ضمیری است که هر که مراحل سیاست را با او بپیماید، می‌تواند امیدوار باشد که خویشتن را از خطر گمراهی برهاند. خداوند متعال به سبب «تقوای زیاد»، «علم بسیار» و «صفای زایدالوصف»، به این بزرگوار توفیق داده است که آنچه دیگران در آینه می‌بینند او در خشت خام و آنچه را دیگران در آینده می‌بینند او امروز می‌بیند.

حقیر تاکنون توفیق نداشته‌ام محضر ایشان را از نزدیک درک کنم، اما به سبب نوع اشتغالات فکری و شغلی به بصیرت و دوراندیشی ایشان یقین پیدا کرده‌ام. هر کس اندک مطالعه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشد، می‌داند که آن بزرگوار سال‌ها پیش از آشکار شدن نفاق گروهک سازمان منافقین خلق، انحراف ایشان را دریافت. به همین روی در برابر برخی از دوستان ساده لوح و مصلحت‌اندیش مقاومت کرد و حاضر نشد از این سازمان که مکتبش اسلام امریکایی و امامش هوای نفسانی بود، حمایت کند.

آیت‌الله مصباح یزدی، در آغاز راهی که سازمان منافقین انقلاب و مدعیان اصلاحات برای براندازی نظام در پیش گرفته بودند، ماهیت اومانیستی آنها را گوشزد کرد و در سلسله درس‌هایی که در نماز جمعه تهران ارائه می‌داد، مرزهای فکری جمهوری اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) را تبیین کرد. سال‌ها پس از این سلسله درس‌ها بود که محمدرضا خاتمی دبیر کل حزب مشارکت، در پاسخ به نامه دوم حبیب‌الله عسگراولادی پرده از ماهیت سکولار اصلاح‌طلبان برداشت و به صراحت اعتقاد این حزب به «تفکیک نهادهای دینی از نهادهای سیاسی» را اعلام کرد. اصلاح‌طلبان اما به جای پذیرش همگامی با حضرت آیت‌الله کوشیدند آن بزرگوار را منکوب کنند.
شبپره گره وصل آفتاب نخواهد

رونق بازار آفتاب نکاهد

راهی که براندازان مدعی اصلاحات پیمودند، بدیهی بود که به فتنه 88 می‌انجامید و این بداهت را حضرت آیت‌الله مصباح یزدی دریافته بود. مدعیان دیروز، امروز آنقدر از خط امام(ره) دور افتاده‌اند که محبت و ولایت لیبرالیسم را با سرسپردگی تمام پذیرفته‌اند. اکنون دیگر آنها پیوند سببی و نسبی خود را هم با حضرت امام(ره) گسسته‌اند.

سوم) مبادا غفلت کنیم

بیانات اخیر آیت‌الله مصباح یزدی در جمع مسئولان شورای عالی زنان از آن هشدارهایی بود که اگر کسی امروز آن را درنیابد چه بسا سریع‌تر از منافقین خلق و منافقین انقلاب، گرفتار ضلالت و گمراهی شود، زیرا سرعت حوادث پی در پی، آنقدر زیاد است که قدرت اتکا به تأملات شخصی کم شده است و ‌به ویژه اگر کسانی که به دلیل اشتغالات سنگین اجرایی، در متن قضایا قرار دارند، نمی‌توانند فرصت کافی برای تأویل رویدادها داشته باشند.

ایشان هشدار داده‌اند: «اگر به لایه‌های عمیق آن توجه نکنیم، چه بسا در درازمدت دین را از بین ببریم، چرا که نگاه سطحی به اسلام مانند درختی است که ریشه‌ای ندارد... در بین مسئولان نیز کسانی که واقعاً ولایت‌فقیه را شناخته و بدان اعتقاد دارند، کم هستند و حتی عده‌ای معتقدند اینکه یک روحانی آن هم به حکم دین در رأس مسائل کشور قرار بگیرد، امری اشتباه است... امروزه در دوران جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه می‌کند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان می‌کند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض می‌کند...»

و بعد تصریح کرده‌اند: «اگر تنبلی کنیم زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم. این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟ این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی‌گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟... خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا کنون اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.‌»

چهارم) صورتک اومانیسم

فراماسونری، صورتی اومانیستی و بشرمدارانه و سیرتی شیطانی دارد. بشر را به جای خدا، دائر مدار هستی می‌انگارد و با اغواگری، آرزوی دور و دراز جاودانگی سلطنت بشر بر جهان را ترویج می‌دهد؛ «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشیْطَانُ قَالَ یَا آدَمُ هَلْ أَدُلکَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْکٍ لا یَبْلَى»؛ پس شیطان او را وسوسه کرد، گفت: اى آدم! آیا تو را به درخت جاودان و سلطنتى که کهنه نمی‌شود، راهنمایى کنم؟! (طه: ‌120)

بگذارید تنها به مصداقی گذرا اشاره کنیم و بازگویی تاریخ فراماسونری را به مجالی دیگر بسپاریم؛ فراماسونری در عهد ماقبل انقلاب اسلامی، از زبان رئیس دفتر فرح پهلوی، با منحط‌ترین ادبیات صوفیانه، حقیقت مشترک ادیان و معنویت منهای تولی و تبری را از پشت صورتک «خرد جاویدان» سخن می‌گفت. اما، این حقیقت دینی حتی به زندگی خصوصی حسین نصر هم نمی‌توانست صورتی متعالی بدهد.

البته ارائه توضیحاتی در مورد اینکه مشخصاً یک فرد عضو تشکیلات فراماسونری هست یا نه، یا نفوذ فراماسونرها در حلقه اطرافیان وی چقدر است، وظیفه نهادهای مسئول است که با ارائه مستندات باید در این خصوص اعلام نظر کنند. اما اینکه می‌بینیم، ادبیات ماسونی خود را ظاهر می‌کند، طبیعی است که باید نگران باشیم.

پنجم) نو ماسون و دولت نو ماسون‌ها

نتیجه کار فراماسونری این است که بیعت و سرسپردگی ائمه جائر را به جای ولایت حق تکلیف می‌کند. در اینکه فراماسونری در جست‌وجوی نفوذ در انقلاب اسلامی است، تردیدی نیست. در این هم تردیدی نیست که نفوذ فراماسونری در دولت‌های گذشته موجب گردید، دولتمردان جمهوری اسلامی به جای رعایت قاعده تولی و تبری، گفت‌وگو و تعامل با استکبار جهانی را در پیش گرفتند؛ به جای تقوا، پاکدامنی، حمیت، غیرت و. . . سمحه و سهله را ترویج می‌کردند؛ به جای حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان، شعارهای عوامانه و ساده‌لوحانه از فلسطین‌ها فلسطینی‌تر نشویم، ایران برای همه ایرانیان، نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران و. . . را سر دادند.

امروز برخی از افراد آگاهانه یا ناآگاهانه ادبیات فراماسونری را باز تولید می‌کنند و از یک سو از ملیت ایرانی سخن می‌گویند و از سویی دیگر می‌خواهند انسان را جای خداوند بنشانند. مبادا روزی از خواب غفلت بیدار شویم که دیگر به خواب ابدی رفته باشیم! سرشت فراماسونری به دلیل مدیریت آن از سوی ابلیس، میل به استکبار و تمامیت‌خواهی دارد. از این روی نوفراماسونرها می‌کوشند از شبکه‌سازی و تصدی امور به سمت تصاحب همه قدرت و تأسیس دولت نوفراماسونری در ایران بالا بکشند. نوفراماسونری امروز تا سطح قبضه بخشی از دستگاه‌های تبلیغاتی و اجرایی خود را بر کشیده است.

راه عبور از خوان غفلت و پای نهادن به وادی ایمن، دشوار نیست. تنها عزمی راسخ می‌خواهد تا دامن از حب و بغض‌های متعصبانه فراهم چینیم. بدیهی است که شوق خدمت و ضرورت‌های تصدی امور اجرایی، کار شبانه روزی را می‌طلبد و کار شبانه روزی فرصت تأمل دقیق حوادث و جریانات پرشتاب امروزی و تأویل درست رویدادها را از دولتمردان می‌گیرد. در این شرایط بدیهی است که نمی‌توان انتظار داشت، متولیان امور اجرایی بتوانند از فتنه‌ای که حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در پیش روی دولت دیده است، عبور کنند. مگر آنکه طی این مرحله با همرهی خضر کنند.

محمد مهدی شیر‌محمدی


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٢/٢ توسط فرزانه حبوطی